دوره برگزار شده است.

کارگاه تخصصی و کاربردی قراردادهای توزیع و نمایندگی بین المللی

آشنایی با ساختار و کاربرد قراردادهای توزیع و نمایندگی بین المللی و مهارت در تنظیم آن در روابط تجاری بین المللی بسیار موثر است. تسلط بر نکات مهم قراردادهای مذکور از جمله تعریف صحیح و فنی محصول، فسخ و تبعات آن، فورس ماژور، مدت و موارد متعدد دیگر تاثیر زیادی در ایجاد رابطه بلند مدت و موفقیت آمیز در  سطح  بین المللی دارد.

با توجه به این مهم، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با همکاری مرکز آموزش بازرگانی (نمایندگی تخصصی حقوق تجارت و روابط بین الملل) و با دعوت از جناب آقای دکتر رحیم محترم که یکی از اساتید حرفه ای و با تجربه این حوزه هستند، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی و کاربردی با این مضمون کرده است.

در این کارگاه علاوه بر مطالعه و بررسی مواد قراردادها، جزییات هر ماده و چگونگی تنظیم قرارداد نیز در قالب یک مورد کاوی(case) تمرین خواهد شد.

لازم به ذکر است شرکت کنندگان در این کارگاه، علاوه بر بهره مندی از مطالب ارزنده و حرفه ای، گواهینامه رسمی دانشکده مدیریت، گواهینامه مرکز آموزش بازرگانی و گواهینامه بین المللی ANCCP ایتالیا نیز دریافت می کنند.

اهم عناوین مطالب:

  • چگونگی معرفی طرفها/ Parties
  • محصول و چگونگی تعریف آن / Product and its definition
  • مدت قرارداد و انواع تاریخها / Term and Duration and dates
  • انتصاب و شرایط آن /Appointment terms and conditions
  • وظایف و مسئولیتهای نماینده و توزیع کننده /Duties and responsibilities of the Agent or Distributor
  • وظایف و مسئولیتهای شرکت مادر / Duties and responsibilities of the Principal
  • فسخ قرارداد / Termination
  • تبعات فسخ / Consequences of termination
  • قیمت(انواع قیمت، ارز قیمت، فرمول تعدیل قیمت) /Price, currencies, price revision formula
  • حق کمیسیون و پرداختها و تسویه حسابها / Commission and remuneration and settlement
  • چگونگی پرداخت(ابزار پرداخت، اقساط پرداخت، جریمه دیرکرد پرداخت) / Payment terms
  • بازاریابی و فروش / Marketing and sales
  • مالکیت معنوی و تضامین / Intellectual Property and warranties
  • آموزش و پشتیبانی / Supporting and Training
  • عدم افشاء اطلاعات و محرمانگی / Non-disclosure and Confidentiality
  • فورس ماژور / Force Majeure
  • تمامیت قرارداد / Entire Agreement
  • قانون حاکم / Governing law
  • حل و فصل اختلاف / Dispute settlement
  • ماده متفرقه / Miscellaneous article

مدرس: جناب آقای دکتر رحیم محترم

  • دکترای بازاریابی بین الملل از دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
  • تجربه تدوین بیش از ۱۳۰ قرارداد بین المللی
  • مولف کتب بازرگانی و تجارت بین الملل
  • مشاور بازرگانی و تدوین قراردادهای بین المللی
  • عضو هئیت علمی دانشگاه علوم تحقیقات تهران
  • مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
  • مدرس سازمان مدیریت صنعتی
  • مدرس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • مدرس بانک های دولتی و خصوصی
  • مدرس مرکز آموزش بازرگانی
  •  بالاترین ارزیابی از نگاه شرکت کنندگان در بین یازده سخنران، در سمینار مدیریت صادرات کالا و خدمات

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *