دوره برگزار شده است.

 به نام خدا

  

        عنوان: سمینار تخصصی بازاریابی و فروش خدمات گردشگری و مهمان نوازی

با تاکید بر بازاریابی دیجیتال و ابزارهای نوین بازاریابی

Seminar on Marketing & Sales for Tourism & Hospitality Services

Emphasizing on digital marketing and new marketing tools

 

به همراه نمایشگاه جانبی نقش آفرینان صنعت گردشگری

زمان: پنجشنبه ۱۱ آبان-۲ November 2017  – ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷ دانشگاه صنعتی شریف

دارای گواهینامه شرکت در سمینار، گواهینامه بین المللی IQS انگستان و گواهینامه موسسه آوای جلب سیاحان مجری رسمی برگزاری دوره های آموزشی گردشگری

در حال حاضر صنعت گردشگری به یکی از مهم‌ترین فعالیت اقتصادی جهان تبدیل شده است. محصولات صنعت گردشگری از نوع خدمات نامحسوس و ناملموس هستند. محصولات صنعت گردشگری قابلیت ذخیره سازی و انبار کردن را ندارند. در گردشگری، محصولات درست در جایی که به آنها نیاز است باید مصرف شوند و قابل ارائه هستند.

بازاريابي فرايندي است كه در آن شركت براي مشتري ارزش ايجاد كرده و رابطه مستحكمي با او برقرار كند تا بتواند در عوض از مشتري ارزش دريافت كند (فیلیپ کاتلر). بین بازاریابی و فروش یک کالا و یک خدمت تفاوت عمده ای وجود دارد و این از ویژگی های منحصر به فرد صنعت گردشگری است.

با توجه به توسعه خدمات گردشگری در ایران و جهان و لزوم آشنایی فعالان این صنعت با بازاریابی و فروش خدمات در این حوزه، سمینار تخصصی بازاریابی و فروش خدمات گردشگری و مهمان نوازی برگزار می گردد.

لازم به ذکر است شرکت کنندگان در این سمینار علاوه بر بهره مندی از مطالب ارزنده سخنرانان و همچنین آشنایی با ایشان و سایر علاقمندان به این حوزه، گواهینامه شرکت در سمینار، گواهینامه بین المللی IQS انگستان و در صورت نیاز گوهینامه مورد تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز دریافت می کنند.

در جنب این سمینار، نمایشگاه تخصصی معرفی دستاوردهای صنعت گردشگری نیز برگزار می گردد. این سمینار و نمایشگاه جانبی، فرصت مناسبی جهت معرفی و ارائه دستاوردهای شرکت های فعال در این صنعت می باشد.

این سمینار توسط گروه بازاریابی گردشگری موسسه آرمان ناب مدیریت (کارگروه سابق بازاریابی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران) و با حمایت کمیته گردشگری انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، انجمن علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و ستاد توسعه گردشگری شهرداری تهران برگزار می گردد.

با هماهنگی های انجام شده، امکان همکاری و بکارگیری شرکت کنندگان این سمینار، در موسسات معتبر گردشگری فراهم می باشد.

 

محورها و موضوعات مورد بحث:

  • تبیین وضع موجود و تحلیل روندهای آتی در بازاریابی گردشگری
  • معرفی و تمایز بازاریابی و فروش خدمات گردشگری و مهمان نوازی
  • استراتژی های متنوع بازاریابی و فروش خدمات گردشگری و مهمان نوازی
  • استراتژی های قیمت گذاری در صنعت گردشگری و مهمان نوازی
  • روش های افزایش فروش خدمات گردشگری و مهمان نوازی
  • راهبردهای فنون مذاکره و فروش خدمات گردشگری و مهمان نوازی با تاکید بر مولفه‌های شخصیتی
  • بازاریابی دیجیتال با تاکید بر محتوا و شبکه های اجتماعی در صنعت گردشگری
  • بکارگیری ابزارهای نوین و آنلاین در بازاریابی خدمات گردشگری
  • نحوه حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی گردشگری
  • نحوه رقابت در بازارهای بین المللی و جذب گردشگرهای خارجی
  • بازاریابی و فروش سازمانی B2B در صنعت گردشگری و مهمان نوازی
  • تجربیات کلیدی شرکت های موفق در صنعت گردشگری و مهمان نوازی

 

تخفیف ها:

  • ثبت نام گروهی با بیش از ۳ نفر مشمول ۱۰% تخفیف گروهی خواهد بود. جهت دریافت کد تخفیف با دبیرخانه در تماس باشید.
  • ۱۰ نفر اول در ثبت نام این سمینار مشمول ۱۰% تخفیف ثبت نام زودهنگام خواهند بود. TU10-ظرفیت کد تکمیل شد.

در صورتی که تمایل به ثبت نام، از طریق فرم هستید؛ می توانید فرم ثبت نام را از لینک زیر دریافت کرده و پس از تکمیل به دبیرخانه سمینار ارسال فرمایید.

*دریافت فرم ثبت نام*

تلفن دبیرخانه :۶۶۵۱۰۹۲۲ ، ۶۶۵۲۱۵۳۷    فکس :  ۸۹۷۸۶۱۴۸

 کانال کارگروه بازرگانی و بازاریابی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

https://t.me/UT_CM

عنوانشروعپایان
پذیرش۸۸:۲۰
پخش آیاتی از قرآن مجید، سرود جهوری اسلامی ایران و خوش آمدگویی۸:۲۰۸:۳۰
1. جناب آقای دکتر نصیریان: • تبیین وضع موجود و تحلیل روندهای آتی در بازاریابی گردشگری • معرفی و تمایز بازاریابی و فروش خدمات گردشگری و مهمان نوازی • راهبردهای فنون مذاکره و فروش خدمات گردشگری و مهمان نوازی با تاکید بر مولفه‌های شخصیتی۸:۳۰۹:۴۵
2. جناب آقای دکتر نادر سید امیری: • نکات کلیدی در بازاریابی و فروش سازمانی B2B در صنعت گردشگری • استراتژی های قیمت گذاری در صنعت گردشگری و مهمان نوازی۹:۴۵۱۰:۴۵
پذیرایی و توسعه شبکه کاری۱۰:۴۵۱۱:۱۵
3. جناب آقای توحید اشرفی • استراتژی های متنوع بازاریابی و فروش خدمات گردشگری • روش های افزایش فروش خدمات گردشگری و مهمان نوازی • بکارگیری ابزارهای نوین و آنلاین در بازاریابی خدمات گردشگری • تجربیات کلیدی شرکت های موفق در صنعت گردشگری و مهمان نوازی۱۱:۱۵۱۲:۴۵
نماز، نهار و توسعه شبکه کاری۱۲:۴۵۱۴
4. جناب آقای دکتر محسن کرابی • راهبردهای حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی گردشگری • نحوه رقابت در بازارهای بین المللی و جذب گردشگرهای خارجی • تجربیات کلیدی شرکت های موفق در صنعت گردشگری و مهمان نوازی۱۴۱۵:۳۰
پذیرایی و توسعه شبکه کاری۱۵:۳۰ ۱۵:۴۵
5. جناب اشکان آقای بروج • بازاریابی دیجیتال با تاکید بر محتوا و شبکه های اجتماعی در صنعت گردشگری۱۵:۴۵۱۷:۱۵

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازاریابی گردشگری چیست؟

بازاريابي فرايندي اجتماعي و مديريتي است كه به وسيله آن، هر فرد نيازها و خواسته هاي خود را از طريق تبادل ارزش با ديگران برآورده مي سازد. به زباني ساده تر، بازاريابي شامل ايجاد رابطه اي تبادلي و پر ارزش با مشتري است. بنابراين، ما بازاريابي را بدين صورت تعريف مي كنيم: بازاريابي فرايندي است كه در آن شركت براي مشتري ارزش ايجاد كرده و رابطه مستحكمي با او برقرار كند تا بتواند در عوض از مشتري ارزش دريافت كند. (فیلیپ کاتلر) محصولات صنعت گردشگری از نوع خدمات هستند و جز تولیدات ملموس سایر صنایع به حساب نمی آیند. بین بازاریابی یک کالا و یک خدمت تقاوت عمده ای وجود دارد و این از ویژگی های منحصر به فرد این صنعت است. در ادامه ویژگی هایی که باعث تمایز بازاریابی در گردشگری می شوند را بررسی می کنیم: 1. در صنعت گردشگری مشتری در تولید خدمت مشارکت می کند. تماشای منظره و رفتن به تفریح سازمان یافته نمونه ای بسیار خوب از این مقوله است. تدارک دیدن خدماتی که باید به گردشگر ارائه داد و مصرف کردن این خدمات به صورت همزمان انجام می شود. هر قدر رابطه ی متقابل بین راهنمای گروه و سرپرست آنها، از یک شو و بازدیدکنندگان از سوی دیگر بیشتر و قوی تر باشد، خدمت بهتری ارائه خواهد شد و آنها از این گردش لذت بیشتری خواهند برد. 2. محصولات صنعت گردشگری قابلیت ذخیره سازی و انبار کردن را ندارند. هواپیمایی که با چند صندلی خالی فرودگاه را ترک می کند هر گز نمی تواند بلیط های فروش نرفته را ذخیره کند و بعدا به فروش برساند. 3. در گردشگری، محصولات، درست در جایی که به آنها نیاز است و باید مصرف شوند، قابل ارائه هستند. مثلا یک خانواده با کودک گرسنه نخستین رستورانی که قیمت مناسبی دارد برای صرف غذا انتخاب می کند و نمی تواند منتظر باز شدن یک رستوران خاص بمانند. 4. نیاز به نیروی کار فراوان یکی از ویژگی های مهم و موثر در بازاریابی گردشگری است. به دلیل اینکه بین ارائه کننده ی خدمت و مشتری رابطه ی متقابل وجود دارد باید تعداد بیشتری کارمند و یا کارگز به کار گرفته شوند. 5. محصولات گردشگری، نامحسوس و ناملموس هستند. خدمت همانند ماده نیست که بتوان آن را سنجید یا اندازه گیری و مشاهده کرد که آیا طبق استاندارد هست یا خیر؟ تنها راه سنجش، بررسی انتظارات و نظرات مشتری در مورد خدمات است. اگر دو نفر با انتظارات متفاوت با یک کارمند رو به رو شوند، درباره ی خدمتی که به آنها ارائه می شود قضاوت های متفاوتی را خواهند کرد. به عنوان مثال تاجری که به دلیل پر شدن صندلی های یک پرواز مجبور است در بخش معمولی سفر کند مسلما دچار خستگی و کسالت می شود در حالی که کسی که برای گذراندن چند روز تعطیلات در کنار او نشسته است این سفر را هیجان انگیز توصیف کند.

 

کتاب بازاریابی گردشگری

در بلیط طلایی این سمینار کتاب بازاریابی گردشگری و مهمان نوازی 2016 هدیه داده می شود.

 

مقالات بازاریابی گردشگری

در این سمینار مقالات مفید در بازاریابی گردشگری نیز معرفی می شود.