دیجیتال مارکتینگ و سفر محتوایی مشتری

دیجیتال مارکتینگ و سفر محتوایی مشتری

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

🔴‌دیجیتال مارکتینگ:
در تعریفی ساده میتوان گفت دیجیتال مارکتینگ بازاریابی است که بر روی ابزارهای دیجیتال انجام میشود.

در تعریف دقیق تر دیجیتال مارکتینگ به این معنی است که یک پیام درست با یک استراتژی درست بر روی یک سری کانالهای درست برای مخاطبان هدف در یک زمان درست اجرا بشه و به صورت زنده بتوان آن را تحلیل کرد و این فرآیند مجدد تکرار شود.


🔴دو ویژگی اصلی دیجیتال مارکتینگ:
🔹️تحلیل کردن

🔹️بهینه سازی

در کمپین های دیجیتال مارکتینگ تعهد به برنامه الزامی ندارد و میتوان در هر لحظه با تحلیل کردن کمپین توسط ابزارها آن را بهینه سازی کرد.

برای آموزشهای بیشتر ما را در اینستاگرام دنبال کنید

https://www.instagram.com/naabbusiness/

سفرمحتوایی مشتری


📌مسیر تبدیل شدن یک مشتری بالقوه به مشتری واقعی (و سپس مشتری وفادار)، معمولاً مسیری طولانی و چندمرحله‌ای است؛ مسیری که به آن سفر مشتری گفته می شود.

🔸️مشتری ابتدا شناختی به برند ندارد
🔹️سپس تبدیل به بازدید کننده می شود
🔸️ بازدیدکننده سپس تبدیل به مشتری بالقوه می شود
🔹️مشتری بالقوه تبدیل به مشتری واقعی
🔸️ ودر نهایت تبدیل به ترویج کننده برند می شود.

🔁نقشه سفر مشتری به شما کمک می‌کند از انگیزه‌‌های مشتری آگاه شوید. این نقشه نشان می‌دهد مشتری به دنبال چیست و چه انتظاراتی از شما دارد.
‌‌
🔴نقاط تماس همان نقاط یا بخش‌هایی است که مشتریان با شما ارتباط برقرار می‌کنند. باید به دقت بررسی و تحلیل کنید که در این نقاط احتمال دارد مشتری چه رفتاری از خود نشان دهد. هر چه بتوانید نقاط تماس را درست‌تر و بهتر مشخص کنید و کاری کنید که مشتری بتواند بهترین تجربه را در آنها داشته باشد و به مرحله بعد برود، موفق تر خواهید بود.

منبع: https://www.instagram.com/p/B-WkBlSg3OF/

https://www.instagram.com/tv/B-cO6mpg5ux/?utm_source=ig_web_button_share_sheet