اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ که باید بدانیم

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ که باید بدانیم

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ که باید بدانیم

 

Impressions
تعداد نمایش(دیده شدن) یک پست و یا یک صفحه بدون در نظر گرفتن بازدید کننده
ممکن است یک بازدیدکننده یک پست را چندین بار ببیند و همه تعداد بازدید ها در Imp نمایش داده می شود.

Reach
تعداد بازدید کننده از یک پست یا صفحه (تکرار بازدید یک اکانت در Reach محاسبه نمی شود)
ممکن است یک کاربر سایت یا صفحه شما را ۱۰ بار مشاهده کند ولی فقط یک reach ثبت خواهد شد.

CTR
Click Through Rate
تعداد کلیک بر روی صفحه یا لینک شما تقسیم بر تعداد بازدیدکننده آن که عموما به صورت درصد عنوان می شود.

Direct traffic
به معنی ترافیک مستقیم است که با نوشتن آدرس سایت یا نام برند شما در مرورگر توسط کاربران ایجاد می شود. این ترافیک میزان محبوبیت برند شما را نیز نشان می دهد.

Referral Traffic
به معنی ترافیک ارجاع شده است که توسط لینک هایی که در سایت ها و صفحه های دیگر به صفحه شما داده شده است ایجاد می شود. برای مثال ترافیکی که از تبلیغ شما در سایت دیگر و یا لینک شما در آن به دست آمده است.

Organic Traffic
ترافیک ارگانیک که نتیجه سرچ در موتورهای جستجو می باشد. کاربران با سرچ عبارتی در موتورهای جستجو به سایت شما در نتایج گوگل می رسند و روی آن کلیک می کنند.

Campaign Traffic
ترافیکی که توسط utm ها در کمپین های مختلف به صفحه شما هدایت می شودو مشخص میکند بازدید کننده از کدام کمپین وارد صفحه شما شده است. این ترافیک میزان موفقیت کمپین ها را به شما نشان می دهد. بنابراین در تعریف utm ها برای کمپین های مختلف باید دقت کنید تا بتوانید از نتایج آن به درستی استفاده کنید.

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ که باید بدانیم.

Session

دوره
مجموعه فعالیتهایی که کاربر در مدت زمان مشخص عموما ۳۰ دقیقه در یک وبسایت یا صفحه انجام می دهد.
برای هر کاربر که به سایت شما وارد می شود از لحظه ورود یک دوره آغاز می شود. و همه فعالیتهای کاربر در این دوره توسط گوگل آنالیتیکس ثبت می شود.
پس از ۳۰ دقیقه عدم فغالیت دوره کاربر منقضی میشود و درصورت ورود مجدد دوره جدیدی برای آن کاربر ثبت می شود.

Bounce Rate
نرخ پرش

درصد بازدیدکنندگانی که بلافاصله پس از ورود به صفحه شما بدون هیچ تعاملی آن را ترک می کنند.
نرخ پرش بالا نشان دهنده آن است که محتوا مناسب مخاطب نبوده و یا جذابیت کافی را نداشته است و کسب و کارها باید سعی کنند نرخ پرش را کاهش دهند.

Average Session Duration
میانگین زمانی است که دوره‌های استفادۀ کاربران به طول انجامیده است.

Landing Page
صفحه فرود
یک صفحه از سایت و یا دیگر رسانه هاست که با هدف خاصی طراحی شده و با روش های مختلف کاربر به آن هدایت می شود.
هدف از لندینگ پیج یا صفحه فرود می تواند فروش یک محصول خاص و یا یک اطلاعیه و معرفی برند باشد.


Cost Per Action) CPA)
هزینه هر عمل (کلیک، دانلود، تکمیل فرم عضویت و …) که تبلیغ دهنده مشخص کرده است.
شما از قبل طبق قرارداری که تعریف می کنید CPA را مشخص می کنید، این عمل از طرف تبلیغ دهنده برای شرکت تبلیغاتی مشخص می شود.

Customer Acquisition Cost) CAC)
هزینه ای که برای جذب یک مشتری جدید صرف شده است.

Cost Per Click) CPC)
هزینه به ازای هر کلیک.
هزینه است که شما به عنوان تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک روی تبلیغ و یا لینک خودتان به شرکت تبلیغاتی می پردازید.

Cost Per Mille) CPM)
هزینه متحمل شده برای ۱۰۰۰ نمایش (Impressions)

 

Conversion Rate Optimization) CRO)
بهینه سازی نرخ تبدیل
درصد کل ترافیک سایت برای رسیدن به یک هدف خاص
برای مثال اگر هدف شما فروش محصول A باشد، مقدار فروش محصول A تقسیم بر کل ترافیک سایت نرخ تبدیل را به شما می دهد.

Cost Per Install) CPI)
متوسط هزینه ای که به ازای هر نصب طبق قرارداد به شرکت تبلیغاتی پرداخت می شود.

https://www.instagram.com/tv/B-xQtU9AIrx/?utm_source=ig_web_copy_link